פנינה ושמה פולין: הזדמנות נדירה להשקעה בטוחה בנדל"ן

פנינה ושמה פולין: הזדמנות נדירה להשקעה בטוחה בנדל"ן

גיא רונן // 2018 ,30 December

מי שמחפש איפה להשקיע, ומעדיף לחסוך מעצמו את דפיקות הלב של שוק ההון התנודתי, יכול לשחזר בורשה את ההזדמנות ההיסטורית שנקרתה בארה"ב ובגרמניה לפני עשור. היזמים והארגונים הפיננסיים הגדולים כבר שם    

כלכלה, מדקלם כל יועץ השקעות ומבין כל מי שעוקב אחר החדשות, היא ממלכת אי הוודאות. מאדום לירוק – מאופוריה בבורסה למשבר עמוק – הגלגל יכול להסתובב במהירות ולחתוך את החסכונות באכזריות. מול התנודות הקיצוניות, אין פלא שהמשקיעים נוהרים לאפיק שנחשב סלע איתן – הנדל"ן. אלא שאצלנו, גם הוא חווה לאחרונה  קיפאון.
לעומתו, מי שממשיך להניב תשואה נאה הוא הנדל"ן המרכז אירופי. ושם מתגלית פנינה מלוטשת במיוחד.

פולין היא השחקנית העולה של זירת ההשקעות. כלכלתה, המזכירה במאפייניה את זו הישראלית, היא בין היחידות שלא חוו טלטלה עזה במשבר הגדול של 2008. במדדי הצמיחה והתוצר לנפש של הנציבות האירופית היא הרביעית ביבשת. גם כעת, בזעזועים הגדולים שעובר האיחוד, פולין – שמלכתחילה בחרה לדבוק במטבע המקומי – נותרת יציבה.
ארגונים פיננסיים גדולים כמו ג'יי.פי מורגן, צ'ייס וגולדמן זקס, שערב הברקזיט מחפשים חלופה למשרדיהם הלונדוניים, מסמנים את ורשה כדבר הגדול הבא.

"כל הסימנים מראים שפולין נמצאת בדרך לפסגת הכלכלה העולמית", נכתב במאמר ב"ניו יורק טיימס" ביולי 2017. ואת מה שמספרים הכלכלנים והנתונים יודעים היזמים, שמקווים ליהנות מרמת מחירים שרחוקה עדיין מהשיא, וחשה היטב גם האוכלוסייה: מגמת ההגירה השלילית מפולין התהפכה זה מכבר. עריה השילו מזמן את התדמית האפורה והקודרת של העידן הפוסט סובייטי. הן הפכו ליעד אטרקטיבי לבילוי, תערוכות ושופינג. תייר שמגיע לורשה מוצא עיר רעננה ותוססת, עם קניוני ענק ומרכזי תרבות מרשימים.
כל אלה הגבירו את הביקושים והולידו שוק נדל"ן מניב במיוחד.

בשנתיים האחרונות טיפסו מחירי הנדל"ן בפולין ב-20% עד 25% ולפי התחזיות, המגמה צפויה להימשך ואף להתרחב. נוסף על התשואה משווי הנכס, למשקיעים בדירות צפויה תשואה שנתית של 7%-5% מההשכרה – כפול מבגרמניה (2.95%) ובבריטניה (2.71%). המחיר הממוצע לרכישה במרכז ורשה עומד על כ-11 אלף זלוטי למ"ר – 440 אלף שקל לדירת 40 מ"ר, שהם כמחצית ממחירה של דירה מקבילה בברלין וכרבע ביחס לתל אביב.

את ההזדמנות הזאת המשקיע הישראלי מזהה, ובגדול. לדברי עידן רדושינסקי, מנכ"ל הסניף הישראלי של רונסון הפולנית, הכיוון המועדף הוא דירות חדשות של 70-35 מ"ר. השירות שהוא מציע למשקיעים כולל מעטפת שלמה של שירותים שמאפשרים למשקיע הישראלי מקסימום תשואה עם אפס התעסקות : ליווי צמוד בהליך המשפטי והפרוצדורלי, רישום הנכס בטאבו הפולני, אבזור הדירה, איתור שוכרים איכותיים ובחירת חברת ניהול מקומית, שתאפשר גם השכרה לטווחים קצרים (למשל דרך Airbnb). בפולין נושא ניהול הדירות נרחב ומפותח מאוד – מגוון חברות הניהול מקטין את התלות ומוזיל את העלות בצורה משמעותית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

"סניף רונסון ישראל הינו הסניף היחיד בארץ של חברת נדל"ן פולנית, ולדברי רדושינסקי, יש יתרון אדיר ברכישת דירה ישירות מהקבלן ולא באמצעות מתווכים או משווקים שצצו כפטריות אחרי הגשם. "הבאנו לכאן את הפעילות כדי לתת למשקיע הישראלי הזדמנות ליהנות מהרווחים שמאפיינים השקעות נדל"ן בחו"ל, עם הגב והשקט הנפשי שמאפיינים חברה יזמית בורסאית", הוא מסביר. העסקאות בחברה מפוקחות ומלוות על ידי בנקים פולניים. רונסון פועלת כבר 20 שנה, מנהלת ומשווקת מגוון רחב של פרויקטים, מכרה כבר יותר מעשרת-אלפים יחידות דיור ומקדמת יותר מ-6,000 עסקאות נוספות. היא נהנית מהון עצמי של קרוב ל-350 מיליון שקל, שהופך אותה לאחת הגדולות והיציבות בשוק הנדל"ן הפולני.
העובדה שמדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה מחייבת אותה בדין וחשבון קבוע לציבור ומקנה ללקוחות גיבוי אוטומטי של בנק עם חשבון נאמנות אישית.

כששוק האג"חים ושאר האלטרנטיבות נראים יותר ויותר פגיעים, לא מפתיע שעוד ועוד ישראלים, בעלי סכום פנוי להשקעה של כמאה אלף יורו, מקווים לשחזר את ההזדמנות ההיסטורית שנקרתה לפני כעשור בארה"ב ובגרמניה – ובוחרים בנדל"ן הפולני.

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

בקרו אותנו ב:

ההדמיות, ההנפשות והמודלים של המבנים המוצגים באתר www.ronson.co.il. דומים לאובייקט הסופי ככל שניתן, כלומר הם עשויים להיות שונים מהמקור, במראה המבנים בפועל, פיתוח הקרקע וסביבת הנכס, גם מבחינת סכמת הצבעים. יחד עם זאת, התכונות והפרטים הבסיסיים ופונקציונליות המבנים לא ישתנו.

נגישות